fredag den 3. februar 2012

Knæk og bræk

Så har jeg bagt knækbrød...af den der supergode-skal-ikke-smøres-eller-noget slags...
De er dejligt sprøde og sprængfyldt med kerner.
Opskriften kommer langvejs fra....den har i hvert fald været gennem 3 email adresser, før den nåede min. Og nu deler jeg den med jer:

KNÆKBRØD
1 dl Havregryn
1 dl Sesamfrø
1 dl Hørfrø
1 dl Solsikkekerner
1 dl Græskarkerner
3 1/2 dl Hvedemel
2 dl Vand
1 dl Olie
1 tsk. Bagepulver
1 tsk. Salt
Alle frø, hvedemel, bagepulver og salt røres sammen.
Tilsæt vand og olie og rør indtil en jævn dej.
Del dejen i 2 lige store portioner.
Rul den ud mellem 2 stykker bagepapir. Fjern det øverste lag papir og skær i dejen med en pizzakniv / kniv til passende størrelser. Drys med ekstra sesam eller hørfrø.
Bages ved 200 grader i 15 – 20 minutter.

EDIT: Det smager himmelsk at tilsætte en lille tsk. spidskommen til "dejen" og så drysse med groft salt! Og en lille bonusinfo: En portion som ovenfor, holder MAX en uge herhjemme...så er den pist væk!


3 kommentarer:

  1. De smagte af mange flere...! Mmmmm...! Jeg aftager gerne en pladefuld eller to...!

    SvarSlet
  2. Nu kan du jo selv bage dem Anne Dorthe....meeen...de er så nemme, at jeg gerne deler min formiddagsmad med dig en anden gang ;-)

    SvarSlet
  3. Hej Hanne!

    Din blog har fanget vores opmærksomhed på grund af kvaliteten af de opskrifter. Vi ville være glade, hvis du ønsker at deltage i Findeopskrifter.dk, så vi kunne oprette forbindelse til den.

    Findeopskrifter.dk er en søgemaskine, der samler de bedste danske madlavning blogs fra internettet.

    Flere hundrede blogs er allerede registreret her og drage fordel af den trafik, vi sender til deres websteder.

    For at deltage Findeopskrifter.dk, bare gå til http://www.findeopskrifter.dk/kom-med-i-madblogstoppen

    Hav en dejlig dag!

    Med venlig hilsen
    - Elin, Findeopskrifter.dk

    SvarSlet