søndag den 22. februar 2015

Knogler der lyser

Alexander har sådan et sæt nattøj fra H&M, hvor der er et hvidt skelet på, som lyser i mørke. Han er meget glad for det og jeg synes da egentlig også at det er sjovt.
Men nu er han næsten vokset ud af især blusen. På den der måde, hvor han konstant trækker nedad i ærmerne fordi de stumper. Bukserne passer fint lidt endnu.

Barnet har allerede ønsket et nyt sæt der er større, men jeg må indrømme, at jeg synes at selvgjort er velgjort og når nu hylderne bugner af stof, så kan sættet ligeså godt komme fra lageret.

Jeg har derfor arbejdet på ribben til en natbluse. Prøven herunder er i metallic blå, men planen er at skære det i "glow in the dark" strygestof, så han stadig kan være selvlysende om natten - i hjemmesyet nattøj.


Jeg arbejder stadig på at sy fra lager og netop derfor er jeg lidt nærig med at købe nyt tøj. Så nu skal UFO kassen tømmes og alt det der har ventet i alt fra 1 uge til 6 måneder på at blive syet, skal færdiggøres....Lidt ad gangen. 
Som for de fleste andre mødre er tiden min fjende...

Rigtig god søndag aften derude!

P.S. Skærefilen til ribbenene kan købes i min etsy shop. Linket finder du øverst til højre her på bloggen. 

4 kommentarer:

  1. Fedt! God ide! Men dyrt i strygestof....sådan nogle ribben fylder jo en hel del....

    SvarSlet
    Svar
    1. Hejsa Julie
      Tak for din kommentar.
      Jeg regner med at 1 ark strygestof kan gøre det. Og jeg kan fylde arket ud med stjerner, planeter, skulls eller andet der også lyser i mørke og kan sidde på andre sæt nattøj. Så for prisen på 1 ark får jeg "pynt" til 2-3 sæt nattøj.
      Alexander er kun 4 år, så ribben på 20 cm i bredden er vist ok :-)

      Hilsen fra Hanne

      Slet
  2. Det er da en super ide :-) Kan du ikke forlænge ribben i ærmerne, så han kan passe det lidt længere?
    Jeg har også en kæmpe bunke - ja faktisk har den formeret er er nu 2 bunker... Der ligger stof til ideer, udklippet og strandede projekter. Jeg venter med længsel på at min barsel starter.

    SvarSlet
    Svar
    1. Nå ja, det var jo en god og simpel idé som jeg SLET SLET ikke havde tænkt på. DOH! ;-) Selvfølgelig får han da en forlænget ribkant i den eksisterende bluse, så får den længere levetid mens jeg syr den nye til ham.
      Jeg elsker en faktisk en UFO bunke, det betyder masser af projekter at vælge og vrage imellem, så jeg forstår godt at barsel er kærkommen....Er det mon snart?

      Slet