onsdag den 11. januar 2012

"Tagging"...at tagge....kunst!

Fra Wikipedia:"Tagging vil sige at sætte tags på noget: de simpleste graffiti, som regel blot en hastigt skrevet signatur"


Der "tagges"  stor stil og i det små...rundt om i bybilledet. Både her og der. 
Første gang jeg stiftede bekendtskab med konceptet "live", var da nogen delte manilamærker med en snor i, ud på Randers Busterminal. Man skulle så skrive et budskab eller andet på mærket og binde det fast til pæle, skraldespande, busserne eller andet. Det var rigtig fint og sødt og en god måde at fordrive ventetiden når der var lidt tid til bussens afgang. Efterfølgende var det hyggeligt at læse andres tags...


Ofte tagger man med maling, altså grafitti, men jeg synes det er synd og ofte er det jo hærværk, eller noget der tangerer til det!


Jeg har derfor en idé....en lidt sød, sjov og finurlig idé hvis jeg selv skal sige det!


Jeg vil, minimum en gang pr. måned, lave et tag et eller andet sted i bybilledet (hvor jeg nu kommer frem) og poste et billede af det herinde! Hvis nogen af jer ser mit tag "live", ville det være rigtig sjovt, hvis i vil tage et billede og sende til mig/putte på jeres blog og sende mig et link.


Hvis andre har lyst at være med, er i meget velkomne og jeg linker gerne eller poster billeder af jeres tags herinde! Har i lyst???


Her er lidt inspiration til både store og små tags:



2 kommentarer:

  1. Det lyder som en super sød ide :)

    SvarSlet
  2. Tak Rikke.....første "tag" er klar, og i starten af næste uge - lige om hjørnet - skal jeg ud og jage det første sted at pynte!

    SvarSlet