mandag den 9. oktober 2017

Blomkåls "frikadeller"

Forleden dag, da jeg handlede i Rema1000, faldt jeg over de såkaldte blomkålsris og tænkte, at dem måtte jeg da købe.
Jeg anede faktisk ikke hvad jeg skulle bruge dem til. I min desperation købte jeg også to dåser tun, en pakke med noget kylling i tern og en parmasan ost. Ikke at det gav mening, men jeg vidste ikke hvad jeg kunne bruge de nye "ris" til. 
Det er dem til højre i billedet herunder der er tale om. 



I dag skulle de så bruges. Og i min iver for at bruge noget af det jeg havde købt, lavede jeg denne blanding:

Ingredienser:
300 gram blomkålsris
3 æg
1 pakke kylling i tern
75 gram Puck ost
25 gram parmasan - fintrevet
½ fed hvidløg, knust
50 gram solsikkekerner
Salt, peber

Det hele røres godt og skal stå en times tid og trække. Så er den nemmere at håndtere. 

Steg dem som flade frikadeller på en pande i lidt olie. Jeg fik cirka 20 styk ud af portionen.

Måske er de ikke så kønne, men de smager faktisk forrygende godt. :-)



Pr. frikadelle er der 
54 kalorier
1,8 gram kulhydrat
3,8 gram fedt
3,5 gram protein

1 kommentar:

  1. These competitors entails lot lots of competitions that are hung on regular basis or occasionally as well as to gain them you require to rack up greatest facebook likes on your ID. buy usa facebook fans

    SvarSlet